dimecres, 14 de novembre del 2012

Le baiser de l'hôtel de ville





Aquesta imatge, anomenada ‘’Le baiser de l’hôtel de ville’’ (El petò de l’hotel de Ville), del fotògraf Robert Doisneau, va ser realitzada l’any 1950.
La seva tècnica és la fotografía artística.
Es tracta d’una fotografía monocromàtica, on es pot observar una escena on una parella es besa davant l’ajuntament de París. La gent passa pel seu voltant, sense fer cas a la parella. També hi apareixen cotxes circulant.
En quant a l’enquadrament, just al centre de la imatge, el fotògraf ha encuadrat a una parella besant-se al carrer mentre  que la resta de la gent passa pel cantó.
Es tracta d’un pla general, ja que mostra un escenari amb una visió global, però en aquest cas la figura humana té rellevància. En un primer pla podem observar una persona d’esquenes. En el segon pla i ocupant la part central de la fotografía hi veiem el motiu principal de la imatge: la parella. Al fons hi veiem gent caminant i la façana de l’ajuntament de París.
El pes d’aquesta fotografía recau sobre la parella, per tant, pot ser que segueixi una composició de tipus aurea, ja que només la parella està enfocada.
No pot tenir valor tonals perquè es tracta d’una fotografía en B/N. En quant a les gammes, podem observar que hi ha una gran quantitat de grisos i el contrast entre el blanc i el negre és notable. Es pot apreciar una mica de granulat en la imatge, referint-me a la seva textura.
Té un grau d’iconocitat total perquè es tracta d’una fotografía.
Segurament la fotografía ha estat realitzada a partir d’un tripode, a aproximadament entre 3 i 5 metres de distància de la parella.
Podria estar feta amb un objectiu 18-35mm, ja que la imatge sembla haver estat realitzada d’aprop.
El temps d’exposició de l’obturador a la llum ha estat lent, ja que només així es pot aconseguir la sensació de moviment de les persones del fons. El diafragma debia estar obert a una mida mitjana, ja que la profunditat de camp no arriba gaire lluny, aproximadament fins els cotxes.

Aquesta fotografía va formar part d’un reportatge que la revista ‘’Life’’ va dedicar a l’amor en la primavera a París després de la Segona Guerra Mundial (1950), és a dir, la vida a Europa en els anys posteriors a la Segona Guerra Mundial.
La intenció del fotògraf Robert Doisneau va ser destacar els dos personatges centrals besant-se.
El valor expressiu d’aquesta imatge és l’amor entre dues persones que es veuen envoltades per molta gent, però ni ells donen importància a la gent, ni la gent a ells.
En quant al missatge, a aquesta fotografía se la considera un símbol del romanticisme i de l’amor jove, com a una metàfora del sentit de la vida en l’Europa dels anys posteriors a la Segona Guerra Mundial.



Neus López Núñez
2n Batx. D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.