Aquesta imatge,
anomenada ‘’Le baiser de l’hôtel de ville’’ (El petò de l’hotel de Ville), del
fotògraf Robert Doisneau, va ser realitzada l’any 1950.
La seva tècnica és
la fotografía artística.
Es tracta d’una
fotografía monocromàtica, on es pot observar una escena on una parella es besa
davant l’ajuntament de París. La gent passa pel seu voltant, sense fer cas a la
parella. També hi apareixen cotxes circulant.
En quant a
l’enquadrament, just al centre de la imatge, el fotògraf ha encuadrat a una
parella besant-se al carrer mentre que
la resta de la gent passa pel cantó.
Es tracta d’un pla
general, ja que mostra un escenari amb una visió global, però en aquest cas la
figura humana té rellevància. En un primer pla podem observar una persona
d’esquenes. En el segon pla i ocupant la part central de la fotografía hi veiem
el motiu principal de la imatge: la parella. Al fons hi veiem gent caminant i
la façana de l’ajuntament de París.
El pes d’aquesta
fotografía recau sobre la parella, per tant, pot ser que segueixi una
composició de tipus aurea, ja que només la parella està enfocada.
No pot tenir valor
tonals perquè es tracta d’una fotografía en B/N. En quant a les gammes, podem
observar que hi ha una gran quantitat de grisos i el contrast entre el blanc i
el negre és notable. Es pot apreciar una mica de granulat en la imatge,
referint-me a la seva textura.
Té un grau
d’iconocitat total perquè es tracta d’una fotografía.
Segurament la
fotografía ha estat realitzada a partir d’un tripode, a aproximadament entre 3
i 5 metres de distància de la parella.
Podria estar feta
amb un objectiu 18-35mm, ja que la imatge sembla haver estat realitzada
d’aprop.
El temps d’exposició
de l’obturador a la llum ha estat lent, ja que només així es pot aconseguir la
sensació de moviment de les persones del fons. El diafragma debia estar obert a
una mida mitjana, ja que la profunditat de camp no arriba gaire lluny,
aproximadament fins els cotxes.
Aquesta fotografía
va formar part d’un reportatge que la revista ‘’Life’’ va dedicar a l’amor en
la primavera a París després de la Segona
Guerra Mundial (1950), és a dir, la vida a Europa en els anys
posteriors a la Segona Guerra
Mundial.
La intenció del
fotògraf Robert Doisneau va ser destacar els dos personatges centrals
besant-se.
El valor expressiu
d’aquesta imatge és l’amor entre dues persones que es veuen envoltades per
molta gent, però ni ells donen importància a la gent, ni la gent a ells.
En quant al
missatge, a aquesta fotografía se la considera un símbol del romanticisme i de
l’amor jove, com a una metàfora del sentit de la vida en l’Europa dels anys
posteriors a la Segona Guerra
Mundial.
Neus López Núñez
2n Batx. D
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.